Terug naar veelgestelde vragen

Ik heb niet-spoedeisende hulp nodig, maar ik heb geen bereik met mijn telefoon en wel een marifoon aan boord.

Als er geen telefoonbereik is, dan kan de Kustwacht de hulpvrager in contact brengen met de hulpverleners. De Kustwacht stelt dan de hulpverleners op de hoogte, die vervolgens (via de marifoon) contact gaan opnemen met de hulpvrager om het af te handelen. De hulpvrager dient hier toestemming voor te geven, zodat de Kustwacht de gegevens kan delen met de hulpverleners. Dit betreffen alle hulpverleners genoemd op www.kustwacht.nl/hulp. De Kustwacht heeft verder geen rol in de afwikkeling van de hulpvraag.

Na toestemming delen van gegevens

Na toestemming van de hulpvrager stuurt de Kustwacht een e-mail met de hoogst noodzakelijke gegevens naar een standaardverzendlijst. In deze verzendlijst zijn alle hulpverleners (behalve de KNRM) opgenomen die op www.kustwacht.nl/hulp staan. Deze kunnen dus allemaal contact opnemen met de hulpvrager.

Informatie speciaal voor

Terug naar boven